Otworzyć sztuczne granice niech się Ukraińcy i Białorusini swobodnie osiedlają w Polsce i na odwrót, a niepotrzebny nikomu narodowy katolicyzm i państwa narodowe umrą z czasem śmiercią naturalną .ZIEMIANIN napisał:A DO CZEGO TAK NAPRAWDĘ JEST POTRZEBNY TAKI NOWOTWÓR JAK POLSKA, NIEMCY, MONGOLIA, ROSJA, KURDYSTAN CZY INNA UKRAINA ?
|
|
Kto by tam chciał osiedlać na terenie ukrainy i białorusi?? ludzie ciągną na zachód, a nie wchód:) |
|
SPOLONIZOWANY RUSINIE TO ZOSTAŃ IRLANDCZYKIEM ONI TEŻ ROZMAWIAJĄ BIEGLE PO ANGIELSKU JAK TY PO POLSKU. |
|
Anglia i irlandia to jednak ten sam obremb kultury zachodniej w przeciwieństwie do wschodniego bizancjum. Z rusinami nawet tymi spolonizowanymi nie da się dogadać, to inna kultura i inny paradygmat. |
|
TO MIAŁ BYĆ ŻART ? http://lokis1271.wrzuta.pl/film/3bIcqqUuEe...nia_cerkwi_1938
|
|
|
|
Związek Młodzieży Białoruskiej http://slonko.com.pl/zwiazek-mlodziezy-bialoruskiej.html Związek Młodzieży Białoruskiej
Idea utworzenia białoruskiej organizacji młodzieżowej pojawiła się, w połowie lat 80., na fali odrodzenia świadomości narodowej w środowisku studenckim związanym głównie z Białoruskim Zrzeszeniem Studentów. Doszło do tego jednak dopiero w kilka lat później i za sprawą samych młodych - uczniów szkół średnich z Bielsk Podlaskiego, Hajnówki i Białegostoku.
Związek Młodzieży Białoruskiej powołano do życia jesienią 1991 roku. Na zjeździe założycielskim ze wszystkich proponowanych form działalności za optymalnie skuteczną uznano i obrano kulturalno-oświatową. Od 1992 roku, kiedy to ZMB został oficjalnie zarejestrowany, cyklicznie organizuje szereg imprez kulturalnych, adresowanych głównie do młodzieży. Fundusze na działalność Związek, pozostając organizacją społeczną, pozyskuje wyłącznie z dotacji rządowych, grantów z fundacji oraz od sponsorów i osób prywatnych.
Jak każda mniejszość narodowa w tym kraju i my - Białorusini - niesiemy wiele brzemion związanych z faktem bycia mniejszością. Nawet w sytuacjach, gdy mniejszością nie jesteśmy, często nie umiemy być nikim innym. Sprawa tożsamości, świadomości narodowej pozostaje dla nas nadal problemem do rozwiązania. Denacjonalizacja to zasługa przede wszystkim nas samych, tak jak i to, że okazujemy się być gettem. Nie wszystkich jednak takie perspektywy interesują. Młodzież coraz częściej zadaje sobie pytania - o to kim są i co z tym zrobić.
ZMB nie jest organizacją liczną. To kilkanaście osób, które przez kulturę chcą zarazić białoruskością innych, po to, by za dwadzieścia lat Białorusina można było spotkać nie w muzeum a na ulicy.
|
|
Ale Ziomkostwa z Białostockiego pomyliły forum!!!!
|
|
Związek Ukraińców Podlasia http://nadbuhom.free.ngo.pl/
Związek Ukraińców Podlasia
Ukraińska organizacja społeczno-kulturalna, działająca na Podlasiu. Organizacja została założona w 1992 na bazie podlaskiego oddziału Związku Ukraińców w Polsce.
Działa na terenie województw podlaskiego i lubelskiego, siedziba znajduje się w Bielsku Podlaskim.
ZUP wydaje dwumiesięcznik "Nad Buhom i Narwoju" http://nadbuhom.free.ngo.pl - Nad Buhom i Narwoju. Główne kierunki działalności koncentrują się na działaniach zmierzających do zachowania i rozwoju ukraińskiej spuścizny kulturowej Podlasia, która ma tu wielowiekową tradycję.
Podejmuje działania na rzecz popularyzacji współczesnej kultury ukraińskiej. Realizuje je przez działalność wydawniczą, koncerty oraz imprezy plenerowe, działalność amatorskich zespołów artystycznych, warsztaty artystyczne dla dzieci i młodzieży. Wśród najważniejszych imprez należy wymienić:
Festiwal Kultury Ukraińskiej na Podlasiu „Podlaska Jesień”, imprezę plenerową „Na Iwana na Kupała”, Konkurs Piosenki Ukraińskiej „Z podlaskiej krynicy”. Odbywa się także wiele innych spotkań i uroczystości związanych z życiem społeczności ukraińskiej Podlasia.
Ostatnio udało się rozszerzyć działalność związku na teren Południowego Podlasia (w granicach województwa lubelskiego), gdzie w przeszłości ukraińskie życie kulturalne było bardzo żywe.
Związek Ukraińców Podlasia jest wydawcą ukraińskiego czasopisma Podlasia „Nad Buhom i Narwoju”, które ukazuje się od 1991 r. Wydał też kilka książek dotyczących historii regionu oraz tomiki wierszy ukraińskich poetów z Podlasia. Ważnym elementem ukraińskiej spuścizny Podlasia jest tradycja muzyczna, wydano kilka śpiewników oraz płyt CD zawierających folklor ukraiński z Podlasia oraz pieśni ogólnoukraińskie.
Z inicjatywy środowiska w pierwszej połowie lat 90. minionego stulecia zapoczątkowano nauczanie języka ukraińskiego jako ojczystego w kilku szkołach na Podlasiu. W przedszkolu nr 9 „Leśna Polana” w Bielsku
Podlaskim prowadzone są zajęcia w języku ukraińskim dla ponad 70-osobowej grupy dzieci. Pod patronatem ZUP działa kilka amatorskich zespołów artystycznych, w których uczestniczą dzieci i młodzież ze szkół oraz przedszkola, gdzie naucza się języka ukraińskiego. Warto wymienić zespoły: „Rodyna” z Dubiażyna, młodzieżowy „Ranok” z Bielska Podlaskiego, „Strumok” z Dubicz Cerkiewnych, „Hiłoczkę” z Czeremchy,
„Tyrsę” z Kleszczel. Aktywność społeczności ukraińskiej znalazła także odbicie w życiu politycznym regionu. Przedstawiciele Związku Ukraińców Podlasia osiągali sukcesy w wyborach samorządowych, zasiadając w radach miast i gmin oraz pełniąc różne funkcje samorządowe – wójta, zastępcy burmistrza, przewodniczącego rady miasta.
|
|
ARM + Michael Jackson - mAŁYSTOK http://www.youtube.com/watch?v=LKLiCxGr2t0 |
|
Parafie kościoła wschodniego w Wohyniu do początków XVIII wieku. Wohyń-Cerkiew pod wezwaniem św. Nikity po 500 latach stał się kościołem unickim |
|
Ciekawe, kiedy ziomkostwa pitekantropa zawołają, że one tu powinny mieć swoje tereny, bo kiedyś je obsikały?
|
|
My nie musimy swoich terenów mieć , my je już mamy od zawsze . |
|
Ja żywu w Polszczy. http://cybervioska.w.interia.pl/index_w.htm Żywie Biełaruś !!! SZCZE NE WMERŁA UKRAINA
|
|
[quote name='BIEŁARUS Z LIPSKA' timestamp='1285517142' post='352753']
Polsko-katolickie metody
Nie udało sie perfidnemu KK i polskim szowinistom przerobić Chachłów
na polskich katolików, jak to poszło z Rusinami między Czarną Hańczą
a Biebrzą i Łosośną więc sięgneli po radykalne środki w postaci
burzenia i mordowania.
Ciekawa książka pt Między Czarną Hańczą a Łosośną
"Streszczenie
Książka opowiada o losach historycznych teraźniejszych parafii
rzymsko-katolickich, położonych na krańcach południowo-wschodnich
dawnej puszczy Pierstuńskiej (czy Augustowskiej). Są to stare
parafie rzymsko-katolickie Adamowicze, Lipsk, Teolin i Sylwanowce
(dawne Hoża-Sylwanowce), a także byłe parafie prawosławne - później
unickie Łabno, Hołynka, Pierstuń, Balla, Sopoćkinie, Lipsk i
Rygałówka. Miejscowości Lipsk i Rygałówka znajdują się teraz po
stronie polskiej, ostatnie zaś położone na terenie Białorusi.
Osadnictwo słowiańskie na tych dawnych ziemiach Jadźwingów
najbardziej intensywnie odbywało się w wiekach XV—XVI po stłumieniu
Zakonu Krzyżackiego pod Grunwaldem w 1410 roku. Okolice Sopoćkiń
były zamieszkane przez wschodniosłowiańskich osadników Ruśinów spod
Grodna, dla których były utworzone liczne parafie prawosławne.
Parafia Hoża (potem z jej składu były wydzielone parafie Syłwanowce
i Teolin) była stworzona dła potomków Jadźwingów, które z czasem
słowianizowali się. Po roku 1596 parafie prawosławne stały się
unickimi i były takowymi aż do 1875 r. Określenie pochodzenia
Polaków na Białorusi nie jest możliwe bez uwzględnienia problemu
Koścіoła unickiego.Wyznawcami wiary greko-katolickiej na pocątku XIX
wieku było trzy czwarte mieszkańców kraju. Unici nie nazywali siebie
ani Polakami, ani Białorusinami, najczęściej określali się jako
tutejsi. Mówili różnymi gwarami języka białoruskiego. Po likwidacji
Kościoła unickiego w 1839 r. część unitów dobrowolnie lub pod
przymusem przyjęła prawosławie, część natomiast katolicyzm.
Prawosławnych po roku 1839 r przekonywano, iż byli i są Rosjanami,
natomiast katolików, iż byli i są Polakami. Jedynie niewielka część
ziem zamieszkanych przez bałoruskojęzycznych unitów znalazła się po
1815 r. w Królestwie Polskim. Mieszkali oni w okolicy miasteczka
Sopoćkinie, na południowo-wschodnim obszarze powiatu Augustowskiego.
Polityka władz carskich wobec unitów w Królestwie Polskim była
podobna do wyżej opisanej, lecz odłorzona w czasie. W latach 40-ch i
50-ch XIX wieku kler kościoła rzymsko-katolickiego zaczął
intensywnie zabiegać o połączenie unitów z rzymo-katolikami. Liczba
unitów zaczeła się zmniejszać. Pszełomowym był rok 1875, gdy władze
carskie przy współpracy z klerem unickim na obszarze kraju
sopoćkińskiego powtórzyły scenariusz białoruski z 1839 r. Unici
jeszcze kilkanaście lat próbowali trwać przy swoim wyznaniu, lecz
ostatecznie stali się prawosławnymi lub katolikami. U schyłku XIX
wieku w powiecie Augustowskim mieszkało 11 196 prawosławnych i 14
503 katolików, którzy za język ojczysty uznawali białoruski. Po
dekrecie tolerancyjnym z roku 1905 wszyscy prawoslawni przeszli na
katolicyzm i po dzień dzisiejszy są traktowani jako Połacy."
www.hramy.com/sapockin_kn.htm
Książka jest dostępna on-line po białorusku:
kamunikat.org/k_historyja.html?pub_start=180&pubid=1936
|
|
Kontrowersyjny pomnik bez dotacji - "resort (tj. 'ministerstwo kultury') tłumaczy, że nie finansuje obiektów
sakralnych"
A to ci świetne!
Otóż, polskie katolickie władze odmawiają uczczenia pamięci prawosławnych
Białorusinów, osób cywilnych, od wieków zamieszkałych na swojej ziemi,
pomordowanych w wyniku ludobójczych akcji, dokonanych przez tzw. "polskich
katolickich patriotów".
Czy jest w tym coś dziwnego?
Nic.
Ot, "polska katolicka ciągłość..." (kulturowa - nie przechodzi nijak przez usta)
Ot, europejska zawalidroga, cofnięta w średniowieczną czeluść, przeszkoda,
którą ktoś kiedyś będzie musiał usunąć, jak ekstrementa z obcasa...
|
|
[media]http://www.youtube.com/watch?v=msSeHAur6Nc&feature=player_embedded[/media] |
|
[media]http://www.youtube.com/watch?v=oju6OQmmeaM&feature=related[/media]
|
|
Czy sędziowie w polsce nie maja żadnej wyobraźni? [media]http://www.youtube.com/watch?v=lhgDtqVDkP8&feature=related[/media]
Roman Jacek Giertych (ur. 27 lutego 1971 w Śremie) – polski nacjonalista, adwokat i historyk, wicepremier i minister edukacji narodowej od 5 maja 2006 do 13 sierpnia 2007 w rządach Kazimierza Marcinkiewicza i Jarosława Kaczyńskiego, w latach 2001–2007 poseł na Sejm IV i V kadencji, były prezes Ligi Polskich Rodzin i Młodzieży Wszechpolskiej. Jarosław Aleksander Kaczyński (ur. 18 czerwca 1949 w Warszawie) – polski nacjonalista, doktor nauk prawnych, twórca i prezes partii politycznych Porozumienie Centrum oraz Prawo i Sprawiedliwość, senator I kadencji, poseł na Sejm I, III, IV, V i VI kadencji, od 14 lipca 2006 do 16 listopada 2007 prezes Rady Ministrów. Kandydat na urząd Prezydenta RP w przedterminowych wyborach prezydenckich w 2010. http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/0/06/Alojzije_Stepinac_meets_Ante_Paveli%C4%87.jpg Ante Pavelić – chorwacki polityk faszystowski, przywódca ustaszy, z wykształcenia prawnik. Współorganizator zamachu (1934), w którym zginęli król Jugosławii Aleksander I i minister spraw zagranicznych Francji L. Barthou. Szef (poglavnik) Niepodległego Państwa Chorwackiego (1941-1945), odpowiedzialny za ludobójstwo na prawosławnych Serbach, Żydach i Cyganach. Po wojnie uciekł za granicę. |
|
Dla mnie bez różnicy, kto jest reprezentantem mojego kraju aby tylko nie ględził bez przerwy o tych Polskich Polakach, nie Polonizował do reszty katolików Rusinów i był prezydentem wszystkich mieszkańców bez wyjątku, także tych ze Staro Ruskiego Podlasia http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c8/Polska_960_-_992.png
|
Strona 2 z 5
Dodaj odpowiedź:
Przerwa techniczna ... ...
|